A magyar laptop vásárlóknak a legfontosabb a teljesítmény, derül ki az Intel és a Bell Research frissen kiadott közvélemény kutatásból.
Az adható maximális 10 pontból 9,2 pontot adtak a teljesítményre a megkérdezettek. A második legfontosabb vásárlási érv erősen összefügg az elsővel, ami történetesen a processzor sebessége. Meglepő módon csak a dobogós bronzérmet érte el a vételár a fontossági sorrendben.
A közvélemény kutatás kérdéseire választ adók közül csupán 20% lenne hajlandó 190 ezer forintot kifizetni a hőn áhított hordozható számítógépért. A megkérdezettek fele 125 ezer forintnál húzta meg a lélektani határt, ameddig nyugodt szívvel költekezne.
A rangsorban következő szempont a laptop üzemideje, a megkérdezettek fele legalább 3 órányi aktív használatot elvár az új laptoptól. A funkcionalitás terén a válaszok megoszlóak: fele-fele arányban elvetik illetve támogatják a dedikált funkciógombok – programok indítására, médialejátszásra – elhelyezését.
A nők kedvence a rózsaszín, a férfiaké a fekete
A férfiaknál a laptop dizájnja csupán a hatodik legfontosabb érv a vásárláskor, a készülék színe pedig a hetedik helyen áll – a nőknél ez pont fordítva van. A laptop színe nem meghatározó, csupán a magyarok 20%-a keres direkt színes laptopot. A preferált szín a nőknél a fehér és rózsaszín, míg a férfiak 75%-nál a sötétkék és a fekete dominál.
A felmérésből kiderült az is, hogy minden harmadik magyar laptopon dolgozik, minden második pedig legalább kéthavonta használja munkájához. A férfiak és nők arányát tekintve a férfiak inkább a laptop használók, a válaszadók közül minden második használ, míg a nők között csak minden harmadik adott erre a kérdésre igenlő választ. A megkérdezettek 90%-a szerint 1,5 kilogramm az optimális súly egy laptopnak. Ebből kiderül, hogy a hordozhatóság igencsak fontos szempont.
A magyarok háromnegyede szívesen használna kettő-az-egyben gépet
Az új fejlesztésekre nyitottak vagyunk: a magyar piacon nem régóta elérhetőek az úgynevezett 2 az 1-ben típusú készülékek – amelyeknél az LCD kijelző leválasztható a gépről és táblagépként használható –, de máris nagy népszerűségnek örvendnek. A válaszadók egy háromnegyede fizetne 15 ezer forinttal többet egy 2-az-1-ben gépéért. A nem lecsatolható, de érintőképernyős laptopokra is hasonlóan nagy igény mutatkozik, a magyarok közel 80%-a szeretné, ha ilyen laptopja lenne, amiért átlagosan 12 ezer forinttal fizetne többet.