Közel egy év alatt rengeteget változott a legnépszerűbb közösségi háló felhasználói felülete, immáron pedig úgy tűnik révbe értek.
A Facebook új, letisztult felülete
A múlt évben több jelentős változáson ment át a Facebook, kezdve a borítóképek bevezetésével, a saját profil átrendezésével, dinamikus navigációs sávval és egyebekkel egészen az olyan mélyebb változásokig, mint a Graph Search-nek keresztelt okos keresőig.
A Facebook 1,2 milliárd felhasználójából csak egy kis töredék kapta meg a teljesen új felületet: alapvetően a teszterek és az amerikai régóiban lakók élvezhették. Azaz élvezhették volna, de inkább mindenki utálta. Az utóbbi héten pedig az egészet, legalábbis nagy részét visszaszívta a Facebook. A felhasználóknak nem tetszett az új dizájn, rengeteget kritizálták, főleg az összevisszasága miatt. Így a Facebook visszatért az alapokhoz, nulláról újrakezdték.
A napokban startolt az újragondolt felület: a mobil verzióra hasonlít leginkább, szellősebb, átláthatóbb lett. Az ikonok és a betűtípusok is a letisztultságot sugallják és rengeteg zavaró elemet eltávolítottak vagy tettek kevésbé hangsúlyosabbá. Ha most ránézünk a Facebookra, akkor egy kellemes, átlátható felületet látunk. Az értesítések, üzenetek és ismerősnek jelölések legördülő menük átkerültek jobb oldalra, a nevünk mellé.
VISSZA AZ ALAPOKHOZ
A Magyarországon igen kevesek számára ismerős béta teszt felületen bal oldalra került egy tetszetős sötétszürke sáv, amelyben az éppen elérhető (online) ismerőseink szerepeltek, felette pedig a szokásos menüpontok: Hírek, Üzenetek, Fényképek, Események és így tovább.
A Magyarországon kevéssé ismert kísérleti felület
Ami nagyon jól nézett ki a dizájnerek asztalán, az annyira használhatatlan volt a gyakorlatban. Főleg, ha értesítés érkezett, amely egy kusza összevisszaságot eredményezett a képernyőn. Ráadásul egy megtanult és kedvelt módszert akartak eldobatni a felhasználókkal és a Facebook használatának újra tanulásra kényszeríteni őket.
Tehát lesöpörték az asztalról a forradalmi terveket, mert belátták: nem lehet falakat dönteni, ha több, mint 1 milliárd felhasználója van a termékednek. Az új felület széles körben üdvözölt, tetszik a felhasználóknak. És végre újra rendezhetjük a Híreket legfontosabb (kedvelt és hozzászólt) és a legfrissebb bejegyzések szerint.